آموزش تعمیرات لوازم برقی

در این وبلاگ قصد داریم به شما تعمیرات انواع مختلف لوازم برقی را آموزش دهیم

آموزش تعمیرات لوازم برقی

در این وبلاگ قصد داریم به شما تعمیرات انواع مختلف لوازم برقی را آموزش دهیم

تعمیرات فریزر – عیب یابی و تعمیرات فریزر

چرا یخچال با سرو صدای زیاد کار می کند ؟

فریزرهایی که عملکرد صحیح دارند با سرو صدای زیاد کار نمی کنند اما کاملاٌ ساکت هم نیستند. اگر یخچال شما نوعی صدا مانند وز وز تولید می کند دارای عملکردی عادی است.

اما اگر صدای خاص و قابل توجهی شنیده می شود باید بررسی شود زیرا گاهی همین صدا نشان دهنده ی این است که فریزر شما نیاز به تعمیر دارد. ما تمام عوامل خرابی یک یخچال را در دروه آموزش تعمیرات لوازم خانگی بصورت ریز بررسی میکنیم. اما اینجا هم قصد داریم به تحلیل این موضوع بپردازیم.


صدای کمپرسور

هنگامی که فریزر کار می کند، کمپرسور که معمولاً در پشت یخچال نزدیک به کف فریزر قرار دارد یک صدای آرام و ملایم تولید می کند. کمپرسور در ۸۰ الی ۹۰ درصد مواقع فعالیت می کند.

اگر مقدار زیادی مواد غذایی را داخل فریزر خود جای داده اید، کمپرسور به صورت مداوم فعالیت خواهد کرد تا دمای داخلی دوباره پایین بیاید. زیاد باز و بسته کردن درب فریزر هم بر میزان فعالیت کمپرسور می افزاید.

با این حال صدای کمپرسور دلیل بر بروز مشکل نیست مگر زمانی که صدای آن بسیار بلند باشد. اگر این مشکل پیش آمده است با یک متخصص مجاز تماس گرفته و از او بخواهید فریزر را بررسی  و تعمیر کند .

 

کثیف بودن کویل های کندانسور

اگر کویل های کندانسور و فن کندانسور کثیف باشند باعث محدود کردن جریان هوا می شوند و این امر موجب می شود فریزر شما فعالیت بیشتری داشته باشد تا بتواند فضای داخلی را خنک نگه دارد.

این مسئله سبب ایجاد شدن نوعی صدا (مانند صدای وز وز) در هنگام فعالیت فریزر می شود. با این حال این نشان دهنده ی خراب بودن فریزر شما نیست و شما حتماً باید کویل ها را تمیز کنید .

فریزر را از برق بکشید و فن کندانسور و کویل های آن را که معمولاً در پشت و بالای فریزر قرار دارند با استفاده از یک فرچه یا جاروبرقی تمیز کنید. کندانسور بعضی از فریزرها قابل دسترسی نیست. اگر این طور است از یک سرویسکار بخواهید کویل ها را برایتان تمیز کند.

 

یخ ساز یا دیسپنسر

یخچال فریزر هایی که دارای یخ ساز هستند ممکن است در هنگام فعالیت یخ ساز صدایی ایجاد کنند. این صدا آرام است و فقط در هنگام ساخته شدن یخ شنیده می شود.

اگر این صدا به مدت طولانی شنیده می شود و یا بسیار بلندتر از حد معمول است، لوله ی آبی که به شیر ورودی آب در پشت یخچال متصل شده است را بررسی کنید.

اگر لوله به خوبی وصل نشده باشد ممکن است شما صدای وز وز بشنوید. اگر کنترل پنل خراب شده باشد و درست کار نکند نیز یخ ساز صدا تولید می کند. این مشکل باید توسط یک فنی کار متخصص تعمیر شود .

 

صداهای عادی دیگر

علاوه بر صدای وز وز ممکن است صداهای دیگری نیز تولید کند که بسیاری از این صداها عادی هستند. صدای قل قل (مانند صدای جوشیدن آب)، صدای تق تق، صدای شرشر و صداهایی مانند این ها هنگام فرایند خنک کنندگی شنیده خواهند شد.

اگر صداهایی از یخچال خود می شنوید که قبلاً نشنیدید و غیر عادی هستند و یا همان صداهای همیشگی بیش از حد بلند هستند برای تعمیر با یک فنی کار متخصص تماس بگیرید.